1:18 م

انا متغاظة اوى يا بشر

بواسطه ســـهــــر




انا متغاظة اوى يا بشر
متغاظة ومفروسة وباكل فى نفسى
انا اتسرقت اة وربنا اتسرقت

حتت عيل ميكملش ال 7 سنين سرقنى
ماشية لا بيا ولا عليا فى امان الله وباكل لب
ابص الاقى حد دببببببببببببببب على ضهرى
يطلع عيل صغير بيقولى والنبى يا ابلة انا مكلتش من امبارح
ولا دوقت الاكل هاتى جنية اجيب سندوتش
انا كنت خلاص بتشحتف ع الواد
وقربت اخدة معايا ع البيت
قوووووووم اية مديلوش اللى فية النصيب وامشى لاء
اديتة كبشة لب اد كدة الاهى يتسممها البعيد
وبسالة على اهلة وازاى سيبينة كدة
وقطع فى قلبى اللى يتشك فى قلبة يارررررررررررررب
وحكالى حكاية ولا فيروز فى فيلم دهب
ان ابوة غفير مستنية بقالة ساعتين ومجاش
والنبى يا ابلة تكلمية قوليلة ياسر عايز يروح وجعان
طيب يا حبيبى باباك معاة موبايل
لا بس مع عم طلعت موبايل كلمية علية
وخدت من الواد الرقم
وفعلالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
رد عليا حد والله وقولتلة انا معايا ياسر وهو مستنى بباة
قووووووووووووووووووووووووم اية الراجل يقولى طب ادينى ياسر
خد يا حبيبى كلم خد الموبايل الواد وكل شوية يبعد وانا اقول غلبااااااااااان
يمكن محروج منى ومرة واحدة يا خلق الواد اختفى فى غفلة منى وانا بجيب
كبشة لب تانية من الكيس
راح فين اختفااااا وابص مش لقياه
انا جالى صدمة رباعية وقفت بتاع ربع ساعه متنحه
هو اييييييييييييييية دة ؟ السرقة بقت علنى
واشمعنا انا يكنش الواد دة استهيفنى ؟
ولا قال دى معاها ربع ك لب بقا مش هيفرق معاها موبايل ؟
طيب مش صغير على انة يسرق دة
والله اعلم دى تمسيلية معمولة وصاحب الرقم اللى كلمتة معاة
ولا الواد اصلا حرامى صغير
معرفتش اعمل حاجة غير انى اطلع على فرع فودافون واسحب الشريحه
بس حاليا معايا الشريحه بس من غير موبايل
:(
انا مكسوفة من نفسى اوى ان حتت عيل ضحك عليا
هقول اية للناس ولصحابى ومعارفى ؟
هقولهم اية فى الحزب ؟
انا مقهوووووووووورة
خدوا بالكم واى حد يقابل حد اسمه ياسر ميأمنلوش

والواد دة طيب لما يكمل ال خمستاشر سنه هيكون مصيرة اية ؟

ماشاء الله مسجل خطر ؟


متغـــــــــــــــــــــــــــاظة أوى

32 شربوا معايا القهوه:

blue-wave يقول...

يا نهار؟
للدرجادى ؟
عيل صغير حرامى؟
يارب استر علينا يارب

ماء تشرين يقول...

عموما السرقه بقيت اشكال والوان خالى بالك
مش اى حد يقولك حاجه تصدقى ياعنى دى واحده كانت بتساعد ست انها تعدى الشارع وثبتتها هى واحد وخدوا كل المعاها معدش في امان اوعى حد يصعب عليكى

تحياتى

فتاه حالمه يقول...

لا حول ولا قوة الا بالله
معلش يا حبيبتي ده يعلمك انك تحرصي
يا بنتي احمدي ربنا انه اخد الموبيل بس
انتي متعرفيش العيال الصغيرة دي مصايب سوداوالله بجد
بعد كدا ان شاء الله شيفاه ايه
قوليله ربنا يسهلك
اوعي يا توته بجد الناس بقيت وحشه اوي
خلي بالك من نفسك
ربنا ييسرلك الحال ويبعد عنك كل شر
مودتي

هانى زينهم يقول...

تعيشى وما تاخديش غيرها !! ما تلوميش نفسك اى حد مكانك كان عمل كدة . مش ذنبنا اننا بنى ادمين بنحس . هو المفروض كنتى عملتى ايه يعنى ؟!! ضربتيه . كله عند الله ما فيش حاجة بتروح .

أبو العريف يقول...

تعيشي وتاخدي غيرها
هههههههههههه
انا اعرف ياسر علي فكره
مش الموبايل بتاعك من اللي هو
شبه التليفون ابو قرص ده

موجة يقول...

ياخرااااابى ياسهر
بقى انتى تتسرقى؟؟؟
ويوم ماتتسرقى تتسرقى من ياسر
طب انا قولت هتنقى واحد يسرقك يكون مثلا خبرة وكفاءة
زى مثلا مثلا عمك حمبوزو لاوى بوزو
ولا خالتك سنية جونح
اقولك
ربنا يعوض عليكى بقى

yoyo يقول...

بصراحة بقى هى حاجة تغيظ والله
معليش بقى موبيل وراح
و الله مش بقى فى أمان خالص لياسر ولا حتى لغير ياسر المفروض اننا مش بتعاطف مع اى حد بسهولة كدا والله السرقة و التلاعب بمشاعر و عواطف الناس بقى اشكال والوان والله

مش تزعلى نفسك يا قمر فداكى الف موبيل المهم انك بخير
تحياتى
يويو

عاشقه الرومانسيه يقول...

معلش ياحبيبتى فداكى
المهم انك بخير

Mafrousa يقول...

ههههههههههههههههههههههه
تعيش و تاخدى غيرها
بلاش الطيبة اللى زيادة عن الزوم ديه
من كلامك شكلها عصابة يا حبيبتى
يالله خد الشر وراح
اعتبريه وقع فى المية و باظ فداكي
بس تعالى هنا
انتى اتعديتي منى و بقيتي مفروسة؟؟؟؟؟؟؟
هههههههههههههههههه
هاتي شوية لب
اللب بيقلل الفرسة شوية
:(بس بيتخن جدااااااااااا اسأليني أنا

شاب كــ طخين ـــــا يقول...

هههههههههههههه
بس فكرة جديده اووى هههههههه
ربنا يعوض عليكى

بجد الشارع بقى يخوف لوشوفت واحد بيموت بتخاف تقرب منه علشان هيقولو عملت فيه ايه الشارع بقى حاجه قلق

مدونتك جميله اوى
دمت بكل خير
سلام

رومانسى مشاكس يقول...

سهر


تعيشى وتخدى غيرها


كل ده عشان معطيشى الود الجنيه


وضحكتى عليه بشوية لب


هههههههههههههه



ربنا يستر بقا علينا


سلام



رومانسى مشاكس

انسان وبس ! يقول...

هههههههههههههههههههههههههه


ده انطباعةى الاولانى اول ما شفت البوست منظر الصوره وانا ترقت اه وربنا اتسرقت تضحك

معلش تعيشى وتاخدى غيرها

هروح افهم بقى الحكايه واجى

انسان وبس ! يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه حد يوقفنى

طب مكلمتيش المفتش كرومبو ليه ؟
بس انتى بجد دمك زى العسل

متخافيش الحزب واخد ع السرقه فمش هيتكلم
كله من طلعت


صدمه رباعيه
معلش

رحلتنا في الحياة يقول...

ههههههه معلش ربنا يعوض عليكى اتعملت معايا مرة بس مش بالشكل ده بصراحة هى كانت خمسين جنيه بس اللى اتسرقت منى الحمد لله

الشاعر الحزين يقول...

تعرفى المثل اللى بيقول

هم يبكى وهم يضحك

أهو الهم ده بقى يضحك وفى نفس الوقت يبكى

يضحك بالنسبه لدمك الخفيف فى حكايتك للموضوع

ويبكى فى سرقة الموبايل
طبعا أكيد الموبايل عاملك فراغ كبير

اسألينى أنا أصلى اتسرق منى الموبايل مرتين قبل كده

عموما ربنا يعوض عليك

وقولى حسبى الله ونعم الوكيل

لكن مش تدعى على الطفل لأنه مش ليه ذنب الذنب ذنب أهله اللى سايبينه كده


وليكى يا ستى موبايل هديه منى
هبعتهولك فى رساله

وصباح الفل عليكى

سلالالالالالالام بقى

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أذيك ياسهر
متشكره ليكى قووى لمرورك الكريم لمدونتى وتعليقك فى البوست قبل الآخير
ههههههههههههه
ضحكتنى قوووى والله
ومعلهش ربنا يعوض عليكى
انا زيك موبايلى راح من شهرين
متزعليش سلمتك بالدنيا كلها
تقبلى تحياتى ومودتى
سلالالالالالالالالالالالامى
إيناس

بسمة انور يقول...

معللللللللللش
تعيشى وتاخدى غيرها

اكيد ياسر هيخلى باله منه
متقلقيش يا حبيبتى
ههههههه

شريكة في المطعم يقول...

ههههههههههههههههههههه
تعيشي ومتخديش غيرها أبدا...
بس أصلا العيال الصغيرة مشـــكلة بجد
ملهمش حدود...ممكن اي حاجة تحصل..

MǿиY El-Shreef يقول...

يالهوي

انا كنت قربت اعيط عليه

معلش استعوضي ربنا بقى

حاجه تنقط جديده فيكي يابلدنا

حسبي الله ونعم الوكيل

معلش يابنتي

غروب يقول...

ههههههههه

يا فالحه

ربع كيلو لب

طبعا لازم يطمع فيكي

ههههههههه

الله يعوض عليكي

بس بجد ازاى ولد في السن ده وكده؟؟؟؟؟؟؟؟


ولسه ياما هنشوف

عاشقه وغلبانه يقول...

هههههههههههههههههههه
ههههههههههههه
اصبري ياساسو بس اصلي ماضحكتش من زمان وحاسه اني هايغمي عليا
فداكي الموبايل ياروح قلبي بس بطلي اكل لب في الشارع
ههههههههههههههههههه

هو لسه في حد طيب كده
؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا كنت مفكره روحي بس اللي ممكن يتضحك عليا
اصلي لو مكانك كنت عملت كده

رئـيس التحـرير يقول...

السلام عليكم
زيارتي دي مش تصفح للمدونة أو قراءة لموضوع وتعليق عليه لا دي زيارة مختلفة جدا أنا يشرفني إني أدعو حضرتك للمشاركة والكتابة معانا في مجلة رؤية مصرية يمكن يحالفك الحظ وتكوني أحد أعضاء فريق التحرير
العدد الجديد الرابع يعني هيصد بعد بكرة يعني فجر السبت لو هتقدري تشاركينا ابعتي دلوقتي على بريد المجلة رسالة تأكيدية وجهزي مشاركتك وابعتها بردو على بريد المجلة بس بسرعة عشان العدد بنبدأ شغل فيه يوم الجمعة بعد العشاء .. منتظر الرد والمشاركة
ودمتي بود
لينك المجلة
http://roayahmg.blogspot.com/
بريد المجلة
ibrahemaladawy@gmail.com

رئيس التحرير
كاتب مصري

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

ينهااار

هى وصل لكدا
بقت السرقة بالشكل دا
حرام طفولة الولد دا
وحرام اللى بيحصل دا بجد

طيب انتى مش فاكرة الرقم اللى اتصلتى بية دا ممكن تجيبى معلومات عنه ولا تلاقية مسروق هو كمان

ربنا يصلح الحال و يعوضك خير
تقبلى مرورى

مامة مازن يقول...

يا عينى عليكى معلش تعيشى وتاخدى غيرها
فداكى متشيليش فى نفسك
كلنا فى الهوا سوا

دعاء يقول...

أنا اسفة جدا بس بجد مش قادرة امسك نفسى من الضحك..أصل تخيلتك وانتى واقفة ساعتها ومش مصدقة نفسك.
يالة ربنا يعوضك باللى أحسن منه,الموبايل مش ياسر.
و الحمد لله انها جت فى الموبايل مش فيكى.

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم
إذيك يا سهر
مش معقوله تفضلى متغاظه كل ده بسبب الموبايل واللى حصلك
يا بنتى فكى مافيش حاجه مستهله صدقينى أنتى بالدنيا وما فيها
يعنى لو بعد الشر كان جره ليكى حاجه هتعرفى تجيبى موبايل وكده يعنى
خليكى أقوى يا بنتى
هههههههههه
ياريت أشوفك سعيده ومتألقة ياقمر
وطمنينى عليكى
أختك إيناس

Mostafa Safwat يقول...

السلام عليكم
دي يمكن اول زيارة للمدونه
الموقف ده مش جديد و زي ما كل الناس علقت ربنا يستر علينا
انشاء الله تجيبي موبيل جديد
و ده درس ليكي انك متكليش لب بعد كده و انت ماشيه في الشارع ههههههههههههههه

Unknown يقول...

ههههههه يلاخيرها فى غيرها كلنا طيبين وحياتك

المدونة جميلة !!

شرفتى السيمفونيةوكان عندى ملحوظة صغيرة جداً ، ايناس مرضيتش تقول على اسم حبيبها منعاً للأحراج ممكن لأننا عارفينه ،...بس مش انا .

:)

تحياتى دائماً لك بالتوفيق وإلى الأمام

assafo anaroze يقول...

يسعد مساك
اول زيارة لمدونتك و الاقيكي اتسرقت
يا رب استرها معانا لا نخرج من النت و نلاقي حرامي عالباب
تعيشي و تفتكري يا سهر
دعوة للتواصل مع مدونتي

Bent Men ElZman Da !! يقول...

معلش يا ساسو متتغظيش يا بنتى كلنا لها
الشحاته والسرقه دلوقتى بقوا فن مش اى كلام والا زى ما احنا فاهمين زى زمان
لا ده الموضوع تطور اوى
ابقى خلى بالك بقى المره اللى جايه
وفداكى الموبيل يا قمر

يارب تقبلى زيارتى :)

مسدس صغير يقول...

انا اول مرة بصراحة اجيلك مدونة
والمروض كمان كنت ارد على البوست الاخير
بس انا اول ما قريت البوست ده كنت هفطس من الضحك ولحقونى الحمد لله
حتة خطة عبقرية والله
انا لوشفت الواد ده انا هدله جايزة مسدس صغير فى النصب الدولى واظرفه رصاصتين.
هههههههههه

صدفة جميلة يقول...

السلام عليكم
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
صدقينى هاحكيها لكل اصحابى بس على فكرة بلاش تكلى لب تانى فى الشارع وتفى على الارض ههههههههههههههههههههههههه
بس بجد انتى زعلانه على ايه اللب ولا التلفون ولا على المقلب ولا على نفسك ولا على الطفل ولا على المجتمع ولا على ولا على الدنيا خلاص وزمن الطيبه خلاص
يايرت تتعلمى انا مفيش طيبه الزمن دا وكمان احمدى ربنا انها جت على الموبيل قولى الحمد لله دوقتى بيخدوا حاجات تانيه ممكن قلب كليه عين قرانيه حاجات ماتتعوضش
باى يالذ موقف سمعته