7:29 ص

اى كلام

بواسطه ســـهــــر








مش دة عالم خاص بيا انا



يعنى اقول اللى جوايا ومن غير محد يقولى لية



انا مخنوقة اوى لا مش مخنوقة زهقانة بجد



هو مزيج من كل الاحاسيس اللى الاحساس الواحد منهم بس



كفيل انة يقعدك فى البيت شهر مكتئب



لا مش كدة بردوا أنا زعلانه منى وزعلانه اوى



وزعلانه من ناس كتير بحبهم



ناس كتير لاقيتهم مش هما ناس بتهد فيا بأستموات



دة نسيوا أنى كنت حاجة كويسه فى حياتهم ولا مش فكرنى اصلا



بيعملوا لية كدة معرفش ومبقتش عاوزة اعرف



بس فعلا زعلانه ومش محتاجة حد يطبطب عليا ولا يقولى معلش



زهقت اوى من كلمه معلش وحقك عليا



كل اللى يجرحنى يرجع يقولى معلش كل اللى ييجى عليا يرجع يقولى مكنش قصدى



وانا كمان اسفة بجد تعبت ومبقتش عاوزة لا أعاتب ولا اسمع كلام يوجعنى



معرفش لية كتبت الكلام دة هو نوع من انواع اليأس ممكن

22 شربوا معايا القهوه:

غير معرف يقول...

دع الايام تفعل ماتشاء / وطب نفسا اذا حكم القضاء
.
.

أختي كاتبه المقال في البدايه اود ان اهنئك على ماكتبته يداك وكل حرف كتبتيه فعلا جميل جدا وانا معاك فيه ,, لانوا خلاص مش بقينا نعرف نهزر مع بعض الواحد بيهزر مع صاحبه وبيزعله بكلمه قويه ويجي بكل بساطه معلش حقك عليا ... دي ترجع لنوع الهزار الي عملوا صاحبه له ..

لطالما عانينا من هذا الشئ بالدنيا قد تكون كتابتك للمقال فعلا عن طريق يأس منك لانك عاوزه تعملي وتكتبي اكتر ومش عارفه تكتبي ايه وانا عارف الشئ ده فأحنا بدورنا لازم نوسع قلوبنا لاصحابنا لاننا في النهايه هنموت ومفيش حد هيبقى على الكون واعتقد انكي تذكرين قصه الرجل الذي بشره الرسول بالجنه بسبب ان لايشيل على حد اي حاجه حتى لو كان مش غلطان لو حد غلط عليه ياليت الدنيا دي ترحمنا شويه من الاصدقاء واخطائهم تجاهنا
وفي النهايه اهنيك على كلامك وبجد انا مش عارف اكتب ايه ولا ابه اهنئنك على المقال الرائع

أخوك / فارس

رندا يقول...

سهووور

اية بقى الاحساس دة بقى يعنى
سيبك من الناس الى مزعلاكى لو مش يهموكى
لو يهموكى اجرى روحى صرحيهم بزعلك وعاتبيهم كمان
انا بعمل كدة فورا
ولو مش يهموكى يبقى سيبك منهم
ولا يهم ياقمر

تحياتى لاجمل قمر

رندا

(احمد سكر ) يقول...

هونى عليكى اختاه

متعمليش كدا مفيش حد يستاهل

ولو هما فعلا يستاهلو

يبق تعملى زى راندا ماقالتلك

وتروحى تعرفى هما عملو كدا ليه

وقوليلهم انك زعلانه

لو هما باقيين عليكى

هيفرق معاهم زعلك

ولو مش باقيين عليكى

يبقى انتى الكسبانه

تحياتى

اخيكى احمد سكر

شهرزاد يقول...

سهر حبيبتي
كلنا يمر بلحظات ياس وحزن ولحظات نكره فيها حياتنا ويصيبنا الأكتئاب
ولكن ليست هذه نهاية الحياة كما يقولون.. إذا مررت بظروف صعبة حاولي أن تفضفضي لأي صديق مقرب والجأي الى الله بالدعاء دائما وربنا أكيد هيخفف عنك هو قريب ومجيب الدعاء
زما تيأسيش أبدا أبدا

صديقتك
شهرزاد

ســـهــــر يقول...

غير معرف يقول...
دع الايام تفعل ماتشاء / وطب نفسا اذا حكم القضاء

تشرفت بمرورك يا فارس وميرسى على كل كلمة قولتها بجد

ســـهــــر يقول...

راندا / بصى يا ستى الاحساس دة جة فى وقت غريب وانا عادة لما بزعل اوى بقول كلام غريب اوى اوى بس بعتبرها حالة وتعدى وبحاول انها متطولش معايا لانى بحترف الحزن وبتقنة تقولى اية غاوية نكد بقا ههههههههه

ووحشانى تانى وتالت وعشرين بس هه

ســـهــــر يقول...

سكر / فعلا اخى العزيز مفيش حد يستاهل

لكن معلش بنعرف الكلام دة متأخر اوى

وبردوا مبنعرفش منزعلش ونمارس طقوس احزانا

سعدت بوجودك جدا اتمنا انك تنور المدونة باستمرار

ســـهــــر يقول...

شهروزة / فضفت صصدقينى بدليل البوست اللى كتبتة محاولتش ارجع تانى اقراة غير بعد يومين واكيد فى اصدقاء قريبين بفضفض معاهم لكن لظروف الحياة ساعات بينشغلوا عنا يعنى حاجة غصب عنهم

يسلملى قلبك الجميل يا ارق شهروزة

Unknown يقول...

سهر هانم
اول زياره لمدونتك الجميله دي
منظر الفنجان خلاني مش عارف اركز هههه
اصلي بحب القهوه

المهم جميل اوي البوست ده واسلوبك في الكتابه رائع واكثر
تحياتي وتمنياتي بالتوفيق

زى الهوا يقول...

ازمة وهتعدى إن شاء الله , ربنا يفك كربك

محمد فكري يقول...

هية دي الدنيا :) يا سهر
مزيج من الحزن و......الحزن

بس لازم الإنسان يكون قوي.
لازم نتعود نتغلب على عقباتنا.

وان شاء الله تكوني قوية وتقدري :)
(ابـــتـــســـامـــــة)

غير معرف يقول...

بصي هي شكل الحاله دي كاس وداير
علي الكل المهم انك تقدري تتخطيها

Maha Shahen يقول...

كان نفسى فعلا اسبلك أمل كعادتى
لكن شكلى اختارت مدونتك في وقت مش مناسب ليا فأعزرينى
كان نفسى اقولك سامحى , لكنى فعلا مش قادره
مش عارفه حتى بعد ما قريت كلامك انا بعلق اصبرك ولا انعى نفسى
خرجت من مدونة صديقتى الجميله شهرذاد وقولت خلاص بقيت اقوى وبمجرد ما قريت كلماتك انكسرت قوتى
في انشوده بحبها بتقول
" لو ساءت الاحوال وضاق عليك الحال قصر العمر او طال مالك غير الله "

ادم المصرى يقول...

اختاااااااه
اكره ما على ان أراكى هكذا

الا تعرفين ان تقفى امام الاحباط

حاربى مخاوفك من الحزن

جاهدى حزنك
جتهدة المك
جاهدى ضعفك
جاهدى اصدقائك
جاهدى كل ما هوا استطاع ان يأذيكى
وتسبب فى ما هوا بك
لا تقفى مكتوفا الايدى هكذا لماذا تعجزين
لماذا لا تفعلى شيئ انا مش متفق مع رندا
لا تذهبى الى احد لالا انتى لاتسئليهم لماذا
فعلتم هذا بى ولكن اتركيهم ولقد فعلو ما فعلوه وانتى افعلى ما تفعلين
ولا يكون عندك اى خاطر اتجاه ما فعلو
وانسى الدنيا انسى العالم وانسى كل شيئ
وافتكرى العزيز الغفار الذى ينهار امامو كل شيئ وادعى اليه وتوسلى اليه
وافتحى صدرك له وهوا لن يخذلك
واسمعى ما يقول لك عندما قال
ومن اعرض عن ذكرى فله معيشه ضنك ونحشره يوم القيامه اعما
اتمنا مكنش قد اطلت عليك اسعدنى التواجد معك

ســـهــــر يقول...

bar2ash

اول زيارة واتمنى متكنش الاخيرة
وكويس ان الفنجان عجبك ههههههه نورت المدونة والله وميرسى على كلامك الجميل

ســـهــــر يقول...

ميس موحه منورة المدونة يا قمر والحمد لله على كل حال

ســـهــــر يقول...

محمد فكرى / الدنيا مزيج بين الحزن والحزن والحزن وخلاص الواحد اتأقلم وزى مبيقولوا الضربة اللى مش بتموتنى بقت تقوينى واضفت ابتسامه رقيقة للمدونة بمرورك اتمنى تنورنى دايما

ســـهــــر يقول...

الحمد لله على كل حال يا مياده ويارب الكاس يكون بعيد عنك يا جميله اسعدنى مرورك جدا

ســـهــــر يقول...

nour shahen / يا حبـيـبـة انا اللى بقولك سامحينى لو كلامى أثر عليكى وكسرك زى مبتقولى لكن غصب عنى لاقيتنى بكتب اللى بيقولة قلبى فى لحظة غضب وان شاء الله يتحسن الحال واضيف بسمه ليكى / وياريت تقوليلى اسم الانشودة الروعه اللى ضفتى جزء منها نورتى المدونة واسعدنى مرورك واتمنى ميكنش الاخير

ســـهــــر يقول...

اخى الجميل أدم المصرى / يعلم الله مدى تأثير كلامك على نفسى وكأنك طوق النجاة جزاك الله خيرا بس تعرف مبقاش عندى القدرة انى اواجة حد واقولة انت وجعتنى اكتفيت بالعزلة والبعد الابدى سعيدة جدا جدا جدا بمرورك الرائع يارب ميحرمنى من طلتك الجميلة

روح شرقيه يقول...

كتير احنا اللى بنساعد الاكتئاب انه يحتل ايامنا ومشاعرنا
ازاى بيحصل ده
باننا نقول
انا مش قادره
انا قررت ما اغفرش لحد
انا تعبت من مواجهه الناس
انا تعبت انى اجى على نفسى واسامح
انا معنديش طاقه على تحمل اخطاء الاخرين واهمالهم
انا معنديش قدره
انا ليه حياتى متكونش بشكل مختلف
ليه ديما بقابل الناس الوحشه
صدقينى بكل الكلمات اللى ذكرتهالك بعمل وطن للاكتئاب داخل نفسى
لكل منا اخطائه وعيوبه
فان اخترتى احدهم عليكى ان تقبلى هذا الاختيار ان اردتى الاستمرار ولا تفكرى فى العيوب لان لكل منا عيبه
عندما تعطى الاخرين تسعدى وحتى ان كان ذلك لا يقابل منهم بما تتوقعين
لقد اخترتى ان تكونى انت
بكل الحب الذى تملكين فلا تلومى نفسك الان واستمرى مع من يحبك وان كان به بعض الاخطاء
وعند جد بعدها راح تلاقى طعم الحياه اجمل ملايين المرات
غييرى كل الكلمات السايقه التى تحمل النفس على الكائبه بكلمات اكثر تفائل
مثل
انا اشعر بتحسن اكثر اليوم
لعل صديقى او صديقتى مشغول بشئ ما وابدئ انت بالسؤال عنهم
غيرى اماكن تواجدك واختلطى اكثر بمن حولك فهناك الالف الحكايات داخل انفسنا
وارجعى الى الخالق عندما تضيق بكى الحياه
فتيقنى انا الله موجود
ورددى دائما يا هم لى رب كبيرولا تقولى يا رب همى كبير فالله اكبر من كل شئ.
انشالله تكونى احسن ديما وعن جد حابه اطمن عليكى لانى كتير مريت بمثل تلك الاوقات
انشالله بكره احسن
روح

Eskndarany يقول...

حرام عليكة نفسك

لما حد كان بيعمل فيا حاجة غلط

أو بيهينى

كنت مش بتهز خالص

و بقول كل واحد عارف نفسه و مش محتاج حد يقوله هوا مين

بيعجبنى شموخك

بس الأحسن إننا برده ما نخسرش كل حاجة


ما لا يدرك كله لا يترك كله

حتى لو أصحابنا و حبايبنا و إخواتنا قسوا علينا

لازم نستحمل

عشان إحنا أكبر من كل أى شىء صغير ممكن يتعلقوا بيه أو ياخدوه مننا

و فى مثل عربى بيقول

إن عزّ أخوك ،، فهن

يعنى تعالى على نفسك عشان اللى بتحبهم


صح يا باشا ولا أنا غلطان